OLMAZCILARIN KARA DEFTERİ

Yazının Giriş Tarihi: 29.09.2025 12:24
Yazının Güncellenme Tarihi: 29.09.2025 12:26

Olmazcıların Kara Defteri

2020’yi hatırlayın…

Kanada, Baykar’a kamera ambargosu koydu.

Ertesi gün Cumhuriyet manşeti patlattı:

“SİHA üretimi durdu.”

BirGün sayfalarını süsledi:

“Bayraktar balonu söndü.”

Sözcü internet sitesi ise çığırtkanlık yaptı:

“Türkiye’nin gözü kör oldu.”

Köşe yazarlarına bakıyorsunuz:

Murat Yetkin: “Ambargo SİHA projesini kilitledi.”

Can Dündar (Almanya’dan keyifle): “Yerli ve milli masalı çöktü.”

İsmail Saymaz: “Bayraktar’ın şişirilen hikâyesi bitti.”

Sosyal medyada da Ahmet Şık, Barış Atay ve türevleri zil takıp oynuyordu:

“Bakın işte, ithalsız yapamıyorlar, hayal çöktü!”

O gün Selçuk Bayraktar tek bir cümleyle hepsine tarihi tokadı attı:

“Acele etmeyin, boşa düşebilirsiniz.”

Sonra ne oldu?

ASELSAN kamerayı yaptı.

Bayraktar TB2 ve AKINCI, dünya semalarında gövde gösterisi yaptı.

Baykar, SİHA ihracatında dünya lideri oldu.Aselsan kamera üretiminde lider duruma geçti.

Peki ya ambargo koyan Kanadalı şirket?

İflas etti, tarih oldu.

Ve o manşet atanlar, o köşe yazarları, o sosyal medya “uzmanları”…

Hepsi tek tek boşa düştü.

Bugün aynı senaryoyu KAAN için sahneye koyuyorlar.

Cumhuriyet yazıyor: “KAAN motoru ABD’den, yerli değil.”

BirGün çığırtıyor: “Hayali proje, motor yapamazlar.”

Sözcü gene hazır: “Yerli motor yalanı çöktü.”

Köşelere bakıyorsunuz:

Murat Yetkin yine sahnede: “KAAN bağımsız olamaz, ABD motoruna mahkûm.”

İsmail Saymaz gene bildiğini okuyor: “Kendi motorunu üretmesi imkânsız.”

Can Dündar uzaklardan gülüyor: “Tıpkı SİHA masalı gibi…”

Sosyal medyada da aynı tayfa sahnede:

“Yapamazlar, Amerika izin vermez, uçamaz!”

Gerçek mi?

KAAN’ın prototipinde Amerikan motoru var, evet.

Ama bu işin doğası.

Seri üretimde kullanılacak motor ise TEI tarafından yüzde yüz yerli tasarlanıyor.

Takvim net: 2028’de KAAN yerli motorla seri üretime girecek.

Endonezya daha şimdiden 20 KAAN siparişi verdi. Ve bu uçaklar yerli motorlarla teslim edilecek. Yani dünyada bile Türk motoruna güven var.

Şimdi size soruyorum ey “olmazcılar”:

SİHA’larda nasıl rezil olduysanız, KAAN’da da öyle rezil olmayacak mısınız?

Siz “üretim durdu” dediniz, Baykar dünya lideri oldu.

Siz “kamera ithalsiz olmaz” dediniz, ASELSAN dünyaya kamera sattı.

Şimdi de “motor yok” diyorsunuz…

Çok değil, birkaç yıl sonra TEI motoru ihracat rekoru kıracak.

Size tavsiyem, köşelerinizi, manşetlerinizi, tweetlerinizi saklayın.

Çünkü tarih gerçekleri sizin yüzünüze tek tek vuracak.

Dün dediniz ki: “SİHA uçmaz.”

Gökyüzü Bayraktarlarla doldu.

Dediniz ki: “Kamera yapamazlar.”

ASELSAN’ın kameraları dünyaya satıldı.

Dediniz ki: “Motor üretemezler.”

TEI, KAAN için yerli motoru tasarladı, takvimi açıkladı.

Her defasında aynı yalanı söylediniz.

Her defasında milletin inancını kırmaya çalıştınız.

Her defasında tarihe kara bir not olarak düştünüz.

Ama bilin:

Artık bu millet sizin manşetlerinizi değil, gökyüzünde dalgalanan bayrağını okuyor.

Artık sizin yazılarınız değil, Türk gençlerinin başarısı konuşuluyor.

Artık sizin “olmaz” çığlıklarınız değil, bu toprakların “oldu bile” haykırışı yankılanıyor.

Siz, ümitsizliği pazarlayan kaybedenlersiniz.

Türkiye, azmiyle, alın teriyle, aklıyla kazanan.

Ve unutmayın:

Her “olmaz” dediğinizde, bu millet size inat çoktan “oldu bile” demiş olacak.

Siz tarihin dipnotu olacaksınız,

Türkiye gökyüzünün manşeti.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
Yükleniyor..
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.